ЕКОАвтоВиди електрокарівЕлектричні автомобіліЯкий запас ходу оптимальний для електромобіля?
Електричні автомобіліЕлектрокари

Який запас ходу оптимальний для електромобіля?

На даний момент запас ходу — це найбільше питання для клієнтів, які хочуть купити електромобіль. Незважаючи на те, що середній пробіг у власників електрокарів набагато менший, ніж запас ходу, який пропонує навіть найскромніший за цим критерієм електромобіль, у покупців до цих пір це питання викликає серйозне занепокоєння. Виходячи з побоювань клієнти часто задивляються на такі електромобілі, як Tesla або Chevrolet Bolt EV, запас ходу яких становить 320 і більше кілометрів.

Але який діапазон дійсно необхідний?

На дане питання відповідає з колегами один з найавторитетніших оглядачів електромобільного ринку Ден Едмундс в своєму новому відео. Ден Едмундс, Джейсон Кавана і Кальвін Кім обговорюють, який запас ходу дійсно необхідний для щоденного водіння, і в якості прикладів вони використовують Nissan Leaf 2018, Tesla Model 3 і Chevy Bolt, порівняльний тест-огляд яких вони робили зовсім недавно.

Електромобілі Nissan Leaf 2018, Tesla Model 3 та Chevrolet Bolt EV
Електромобілі Nissan Leaf 2018, Tesla Model 3 та Chevrolet Bolt EV

Leaf другого покоління має запас ходу близько 240 км, в той час як Bolt може подолати на одному заряді 380 км, а Tesla Model 3 може проїхати на 100% АКБ 500 кілометрів.

Чи дійсно потрібні 500 або навіть 380 км запасу ходу?

У дискусії, фахівці відповідають на питання з позиції багатьох факторів, таких як місце розташування, формат використання і погодні умови.

Наприклад, якщо у вас є будинок і ви можете заряджати електромобіль в своєму гаражі або на під’їзній доріжці, вам не обов’язково потрібен величезний запас ходу електрокара, так як ви можете підключати його щоночі і отримати повну батарею вранці.

У той же час, якщо ви живете в місті, де у вас немає зарядного пристрою в особистому доступі, і вам доводиться покладатися на випадкову зарядку, вам може знадобитися більший запас ходу, щоб скоротити час між зарядками.

Едмундс особливо відзначає аспект погоди. Якщо ви живете в приватному будинку і можете зарядити свій електромобіль вночі, вам все одно може знадобитися довший запас ходу, якщо ви перебуваєте в зоні холодного зимового клімату. Холодна погода може різко зменшити ємність батарей, особливо, якщо ви активно використовуєте засоби обігріву. Холод і використання кліматичних систем легко перетворюють запас ходу 240 км в 140.

Nissan Leaf під снігом
Nissan Leaf під снігом © newsroom.nissan-europe.com

В контексті трьох розглянутих електромобілів, Ден Едмундс прийшов до висновку, що запас ходу Nissan Leaf підходить практично під всі критерії використання електромобіля особливо, якщо є можливість заряджати його кожен день, за винятком мабуть експлуатації електрокара в регіонах з холодним кліматом, де Bolt з його великим запасом ходу буде виглядати краще.

Швидка зарядна станція STRUM компанії ABB
Швидка зарядна станція STRUM компанії ABB

Якщо розглядати поради оглядача щодо України, то все виглядає майже так само, з тією лише різницею, що на відміну від США на українських дорогах з зарядками, особливо швидкими, справи йдуть поки не так добре, не дивлячись на старання ДТЕК і інших компаній, а також свіжі ініціативи уряду, і плати ДТЕК по установці швидких зарядних станцій не тільки в містах, але і на трасах.

Джерело: YouTube Edmunds

Лого